جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

پیام ریاست جامعه روحانیت امامیه هرات به مناسبت عاشورای حسینی

اندازه فونت :
2023/07/28

بسم رب الشهداء و الصديقين

اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَینِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ اَبَداً

عاشورای سرور و سالار آزادگان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام را به محضر نورانی ولی الله الاعظم صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و همه دلباختگان خط سرخ حسینی تسلیت عرض می کنم.

عاشورای سال ۱۴۴۵ با شکوه و عظمت خاص در سرتاسر کشور عزیزمان افغانستان برگزار شد.

بار دیگر حضور شکوهمند زنان و مردان سرزمین قهرمان خیز افغانستان در بیعت دوباره با سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام برگ زرینی در صفحات تاریخ از عشق و ارادت مردمان این سر زمین ثبت و ضبط کرد.

بر خود لازم میدانم از علمای بزرگوار، شخصیت های جهادی و ذی نفوذ،  ذاکران اهل بیت، جوانان سلحشور و جان بر کف و مسؤلین امنیتی که با تلاش و مجاهدت شبانه روزی این صحنه های پر شکوه را خلق کردند تشکر و سپاسگزاری کنم و به همه این عزیزان خدا قوت بگویم.

اجر همه شما با حضرت سیدالشهداء علیه السلام.

سید جواد وحیدی

۱۴۰۲/۵/۶

دهم محرم الحرام ۱۴۴۵

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین