جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

پیام ریاست جامعه روحانیت امامیه هرات به مناسبت حضور باشکوه مردم در مراسم شهادت امام صادق ع

اندازه فونت :
2023/05/17

بسمه تعالی

ذلِكَ وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوب. (سوره مبارکه حج آیه ۳۲)

 مَنْ لَمْ يَشْكُرِ اَلْمُنْعِمَ مِنَ اَلْمَخْلُوقِينَ لَمْ يَشْكُرِ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ. (حضرت امام رضا علیه السلام)

حضور با شکوه خواهران و برادران مومن در مراسم عزای رئیس مذهب، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام بار دیگر دلباختگی به دین و مذهب و حضرات معصومین علیهم السلام را به نمایش گذاشت و تبلیغات دشمنان مبنی بر دین گریزی مردم مخصوصا جوانان، نقش بر آب شد.

بر خود لازم می‌دانم از همه کسانی که در شکل گیری این مراسم با شکوه نقش آفرینی کردند مخصوصا علماء و روحانیون، جوانان هیئتی ‌و شورای هیئات مذهبی مهاجرین و خادمین افتخاری این شورا کمال سپاس و امتنان را داشته باشم.

همچنین شایسته است از مسئولین اداره کل امور اتباع و حضور مدیر کل محترم اتباع سازمان مهاجرت و مدیر کل استانی اداره مزبور، سازمان تبلیغات، نیروی انتظامی، شورای هماهنگی تشکل های حوزه غرب، مجمع هیئات مذهبی، جامعه قاریان قرآن افغانستانی های مقیم مشهد، موسسات خیریه، مجامع ذاکرین و همه نهادهایی که در برگزاری این مجلس با شکوه زحمت کشیدند، تشکر نمایم.

اجر همه با مولایمان حضرت صاحب العصر و الزمان عجل الله فرجه

سید جواد وحیدی

 رئیس جامعه روحانیت امامیه هرات

۱۴۰۲/۰۲/۲۷

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین