جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

پیام تبریک ریاست جامعه روحانیت امامیه هرات به مناسبت عید قربان

اندازه فونت :
2023/06/28

باسمه تعالی

لَنْ یَنالَ اللَّهَ لُحُومُها وَ لا دِماؤُها وَ لکِنْ یَنالُهُ التَّقْوى‏ مِنْکُمْ کَذلِکَ سَخَّرَها لَکُمْ لِتُکَبِّرُوا اللَّهَ عَلى‏ ما هَداکُمْ وَ بَشِّرِ الْمُحْسِنینَ؛

هرگز (نه‏) گوشت‌هاى آنها و نه خون‌هایشان به خدا نخواهد رسید، ولى (این‏) تقواى شماست که به او مى‌‏رسد. این گونه (خداوند) آنها را براى شما رام کرد، تا خدا را به پاس آنکه شما را هدایت نموده به بزرگى یاد کنید، و نیکوکاران را مژده ده.»

سوره مبارکه حج، آیه ۳۷

عید سعید قربان، نماد پرشکوه‌ترین جلوه ایثار و زیباترین نمود تعبد در مسیر بندگی خداوند متعال است. آوردگاهی که در آن بندگی بر عواطف چیره گشته و شوق اطاعت حضرت حق، انسان را از تعلقات و نفسانیت رها می‌سازد.

فرارسیدن این عید عظیم، مجالی برای استحکام حلقه اتصال با معبود و تقویت ایثار و از خود گذشتگی و همدلی امت اسلامی است.

دین مقدس اسلام ملاک برتری را تقوا و عبودیت الهی دانسته است و برتری قومی و منطقه ای و زبانی هیچ جایگاهی در منطق وبینش  اسلامی ندارد.

امیدواریم در پرتو تعالیم حیات بخش دین مقدس اسلام در کشور عزیز مان افغانستان  شاهد اجرای اصل شایسته سالاری و مشارکت همه آحاد کشور در سازندگی سر زمین جهاد و دیانت باشیم.

سیدجواد وحیدی

۱۴۰۲/۴/۷

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین