جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزی

اندازه فونت :
2022/12/17
همایش “وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزی”

همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزی به میزبانی جامعه امامیه هرات در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این همایش که به مناسبت سالروز میلاد پرمیمنت حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی (ص) و امام صادق (ع) پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ برگزار شد، سخنرانان بر ضرورت و اهمیت وحدت در جامعه اسلامی به ویژه افغانستان تاکید کردند.

سخنرانان این همایش که از علمای اهل سنت و شیعی بودند، در گفته های خود خواهان همبستگی واقعی بین مذاهب اسلامی شدند تا جامعه مسلمین شاهد بازگشت به دوران مجد و عظمت خود باشد.

حضور علماء اهل سنت و شیعه در همایش

مولوی سید احمد آخوندزاده و مولوی غلامی از علمای اهل سنت بودند که در این همایش به ایراد سخن پرداختند و بر همدلی و اتحاد بین جامعه اسلامی تأکید ورزیدند‌.

مولوی “غلامی” از سخنرانان همایش

سخنران پایانی این همایش، حضرت آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس نیز با تأکید بر ضرورت وحدت اسلامی به تبیین ضرورت چرایی صحبت از وحدت پرداخت.

آیت الله “علم الهدی”، نماینده ولی فقیه در مشهد مقدس

نماینده ولی فقیه با تبیین این مطلب که بیش از دو قرن در ایران اسلامی شیعه و سنی بدون هیچ مشکلی در کنار هم زندگی می‌کنند، افزود تأکید بر هفته وحدت موضوعی داخلی نیست، بلکه ناظر به مصلحت جهان اسلام است.

وی تلاش بر گسترش وحدت اسلامی را مصداق قیام برای خداوند دانست که در قرآن کریم به صراحت به آن دستور داده شده است.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این نکته که امروز تمامی دشمنان اسلام به صورت جهانی علیه شخصیت نبی مکرم اسلام(ص) بسیج شده‌اند، افزود امروز غرب بزرگترین مانع فراروی خود را برای سیادت بر جهان، اسلام می‌دانند.

وی دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی را در پرتو حرکت جمعی دانست و افزود تأکید بر وحدت برای نیل به این هدف است.

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین