جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

نشست ستاد مردمی ‌حمایت از آسیب دیدگان حوادث غیر مترقبه با جنرال قونسل محترم ج.ا.افغانستان در مشهد

اندازه فونت :
2023/10/15

 جلسه ابتدا با آیات قرآن عظیم الشان شروع و سپس جناب حجت الاسلام دکتر وحیدی، ریاست جامعه روحانیت امامیه هرات و رئیس منتخب ستاد مردمی ‌حمایت از آسیب دیدگان حوادث غیر مترقبه و متعاقبا جناب آقای استاد عبدالله آرزو معاونت محترم ستاد، پیرامون هدف از تشکیل این ستاد، اعضای محترم و اقدامات صورت پذیرفته از جانب هيئت امنا و اعضای محترم توضيحات مفصل ارائه نمودند.

در ادامه جناب آقای دکتر برهانی معاون ریاست امور قونسلی، از اقدام نیک و سازماندهی منظم ستاد مردمی تقدیر نموده و ابراز داشت: پیشنهادات مطروحه اعضای محترم ستاد را با حفظ امانت داری به مرکز انتقال خواهند داد.

همچنین جناب آقای نصرت اتشه مهاجرین پیرامون موضوع صحبت نمودند.

در پایان نیز جناب آقای عبد الجابر انصار، جنرال قونسل ج.ا. افغانستان در مشهد با ذکر و یاد نام خداوند و اتحاف دعا به روح شهداء زلزله هرات، شهداء مسجد پلمخری و شهدای مظلوم ملت فلسطین آغاز نموده و در ادامه از اقدام به موقع علما، تجار ملی، متنفذین، مؤسسه های خیریه، فعالان فرهنگی و کسبه کاران مهاجر افغان مقیم جمهوری اسلامی ایران ابراز تشکر و قدردانی نمود.

قونسلگری افغانستان در مشهد حاضر به هر نوع کمک به آسیب دیده گان زلزله ولایت هرات بوده و می‌باشد و از کمک های صورت گرفته از تک تک افراد خیر پیشاپیش ابراز سپاس و امتنان نمودند.

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین