جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

نشست دوستانه با موضوع بررسی تحولات فلسطین

اندازه فونت :
2023/10/12

نشست دوستانه با موضوع تحولات فلسطین در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام هادی علیه السلام برگزار شد.

این نشست با حضور محمد نورس حمید از اهالی غزه و کارشناس مسائل سیاسی به همت معاونت فرهنگی جامعه روحانیت امامیه هرات برگزار گردید.

آقای محمد نورس حمید در ابتدای سخنانش گفت: شما افغانستانی ها از این جهت که سال های طولانی در بحران سپری نموده و جنگ را تجربه کرده اید؛ وضعیت نابسامان و آوارگی ملت مظلوم ما (فلسطینی ها) را خوب می توانید درک کنید.

ایشان در ادامه به بیان این نکته پرداخت که نوار غزه منطقه ای با مساحت ۳۶۰ کیلومتر که در جنوب فلسطین اشغالی قرار دارد و جمعیت دو میلیونی ساکن در آن مدت ۲۰ سال است که در محاصره کامل رژیم اشغالگر اسرائیل و به زندان بزرگ جهان معروف است.

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص تحرکات احتمالی مورد ادعای رژیم صهیونیستی به غزه گفت: اشغالگران می‌دانند که حمله زمینی به غزه، نبرد را به فاجعه‌ای برای شان تبدیل خواهد کرد زیرا طرح دفاعی ما بسیار قوی تر از طرح تهاجمی است و این چیزی است که آنها متوجه آن هستند.

محمد نورس حمید در توضیح این مطلب افزود: قبل از شروع عملیات طوفان الاقصی، تمام تدابیر پیامدهای آن سنجیده شده و طرح دفاعی قوی تر آماده شده است.

در پایان این نشست به پرسش های حاضران در خصوص مسائل فلسطین توسط آقای محمد نورس حمید پاسخ داده شد.

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین