جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

«مقاومت» بهترین و تنها راه مقابله با اسرائیل است

اندازه فونت :
2024/03/06

نماینده جنبش حماس در ایران:

«مقاومت» بهترین و تنها راه مقابله با اسرائیل است/بیش از نیمی از منازل مسکونی فلسطینیان تخریب شده است

این جلسه با حضور مسئولین کمیسیون های تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان و ریاست جامعه روحانیت امامیه هرات در محل دبیر خانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

دکتر خالد القدومی نمایش جنبش حماس در ایران با حضور در این جلسه به تحلیل شرایط منطقه و موضوع فلسطین پرداخت.

خالد القدومی با بحرانی خواندن شرایط امروز مردم فلسطین گفت: ۳۰ هزار شهید فلسطینی در جنایات اسراییل در غزه به شهادت رسیدند که حدود ۷۰ درصد آنها زن و کودک هستند که اسرائیل به عمد آنها را به شهادت رسانده است. همچنین ۶۵ درصد منازل غزه تخریب شده است و بیش از یک میلیون نفر کوچانده شده‌اند این مردم هم اینک از آب و غذا محروم هستند و علف و غذای حیوانات می‌خورند که بیماری‌های متعددی به دنبال دارد.

نماینده جنبش حماس در ایران افزود: روزانه باید بر اساس نظر سازمان ملل هزار کامیون وارد غزه شود اما هم اکنون به دلیل بازرسی‌هایی که – باید ۶۰ کیلومتر دورتر از مرز رفح با مصر- توسط اسرائیل انجام شود، فقط ۲۰۰ کامیون وارد غزه می‌شود.

دکتر القدومی در ادامه گفت: چرا برخی کشورهای غیر مسلمان و غیر عرب مانند بولیوی و آفریقای جنوبی که عرب و مسلمان هم نیستند برای مواجهه با اسرائیل و دفاع ازاین مردم مظلوم وارد عرصه شدند اما برخی حاکمان عرب نیامدند. اینها به این دلیل است که این حاکمان صدای مردم خود نیستند.

وی طوفان الاقصی را نقطه عطف مقاومت مردم فلسطین دانست و افزود: شرایط هیچگاه به قبل از هفتم اکتبر برنمی‌گردد و مردم فلسطین با همه سختی ها و مشقت هایی که می بینند بازهم از حماس و گروه های مقاومت حمایت می کنند.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین گنابادی‌نژاد رییس کمیسیون تخصصی تبلیغ شورای عالی حوزه علمیه خراسان ضمن قدردانی از حضور دکتر خالد القدومی در این جلسه، مسئله فلسطین را مهمترین مسئله جهان اسلام دانست و بر حمایت‌های مادی، معنوی و سیاسی از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد.

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین