جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

مشکلات سرمایه گذاران مهاجر در دیدار با معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در میان گذاشته شد

اندازه فونت :
2023/02/01

جامعه روحانیت امامیه هرات“، شورای هماهنگی تشکلات حوزه غرب و انجمن سرمایه گذاران مشکلات و معضلات سرمایه گذاران افغانستانی را با دکتر طباطبایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی مطرح کردند.

در این دیدار ریاست جامعه روحانیت، “حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی” رئیس شورای هماهنگی تشکلات حوزه غرب، “آقای اربابی” مسول انجمن سرمایه گذاران، “آقای علی رضا یوسفیان” و “آقای دکتر عبدالهی” به بیان مشکلات سرمایه گذاری افغانستانی در ایران پرداختند.

اعم چالش های که در این دیدار مطرح شد قرار ذیل است:

۱. عدم تمدید اقامت سرمایه گذاری؛

۲. اطاله روند خروج مراجعت برای سرمایه گذاران؛

۳. عدم پرداخت سود مناسب برای سرمایه گذاران در بانک ها؛

۴. محدودیت سرمایه گذاری در بانک خاص؛

۵. نوسانات ارزی و تبدیل ارز به ریال؛

۶.‌ عدم هماهنگی بین نهاد مرتبط با سرمایه گذاری.

در این دیدار که جناب “آقای قاسمی” مدیر کل امور اتباع خارجی و معاون اداره اتباع نیز حضور داشتند از همکاری و تلاش اداره اتباع قدردانی شد.

در ادامه معاونت سیاسی امنیتی استاندار خراسان قول مساعد جهت پی گیری چالش های که از جانب حضار بیان شد را داد و افزود همه این چالش ها با تشکیل سازمان مهاجرین منتفی خواهد شد.

مدیر کل اتباع با پذیرش چالش ها تاکید کرد، که با پی گیری های اداره کل اتباع بخشی از چالش برطرف شده است و استان خراسان نسبت به استان های دیگر در رفع مشکلات سرمایه گذاران جلو است.

ایشان به تماس های مستمر با تهران برای بر طرف شدن مشکلات اشاره کرد و وعده سپرد که به زودی شاید بر طرف شدن معضلات باشیم.

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین