جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه امام هادی (ع) با حضور ریاست جامعة المصطفی

اندازه فونت :
2022/12/26

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ مدرسه علمیه امام هادی علیه السلام، با حضور “ریاست محترم نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة خراسان” در تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۱، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام هادی علیه السلام برگزار شد.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی در خراسان: راه موفقیت طلاب، الگوگیری از سیره اهل‌ بیت علیهم السلام است.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی در خراسان در “مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه امام هادی علیه السلام” و بزرگداشت “هفته وحدت” گفت: اگر در عرصه دینی جامعه طلبه می‌خواهد موفق عمل کند، لازم است سعی کند تا ویژگی‌های امام معصوم علیه السلام را در خود تقویت و از آلودگی‌های اخلاقی و اجتماعی در جامعه دوری کند.

“حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدرضا صالح”، رئیس نمایندگی جامعة المصطفی در خراسان، در این مراسم ضمن بیان توصیه‌هایی برای استفاده از فرصت‌های علمی و کسب دانش بیشتر به طلاب، اظهار داشت: برنامه‌ریزی از مهم‌ترین قدم‌ها، برای ارتقا تحصیل و زندگی است و در برنامه‌ریزی نیز مهم‌ترین نکته، هدف‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه باید در زندگی ۵ هدف مهم را دنبال کرد، یادآور شد: در بُعد معنوی و امور ایمانی باید به دنبال این پاسخ باشیم که می‌خواهیم به چه درجه‌ای از ایمان دست‌یابیم؟ بنابراین طلبه‌ای موفق است که برای کسب امور معنوی بیشتر تلاش کند، زیرا ارتباط با خدا، خشوع در عبادت در سایر امور فردی و اجتماعی تأثیرگذار خواهد بود.

وی خطاب به طلاب حاضر در جلسه خاطر نشان کرد: هدف دومی که باید در زندگی دنبال کنیم، تحصیل علم است، طلبه باید بداند با چه هدفی وارد حوزه علمیه شده، اگر تردید دارد تحقیق کند و چرا که با شک و تردید و نداشتن انگیزه در حوزه علمیه نمی‌تواند ادامه تحصیل دهد و موفق شود.

“حجت‌الاسلام‌ و المسلمین صالح” هدف دیگر مهم زندگی را ازدواج مطلوب و انتخاب همسر مناسب بیان کرد و یادآور شد: طلبه‌ای که برای تبلیغ وارد زادگاه و سرزمین خود می‌شود باید در مسیر انبیا و ائمه معصوم علیهم السلام قدم بردارد.

وی افزود: اگر در عرصه دینی جامعه طلبه می‌خواهد موفق عمل کند، لازم است سعی کند تا ویژگی‌های امام معصوم علیه السلام را در خود تقویت و از آلودگی‌های اخلاقی و اجتماعی در جامعه دوری کند.

وی با بیان اینکه فعالیت تبلیغی بسیار سخت است و باید صبور بود، اظهار داشت: یکی از آفات جدی در طلبگی، نداشتن مدیریت و تنبلی است، بنابراین طلبه باید تلاش کند با الگو گیری از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در ارتباط با مردم تکبر نکند، خود را نسبت به دیگران برتر نداند و با انجام کارها با اخلاص، منت نگذارد.

در پایان این مراسم تقدیری از طلاب و اساتید ممتاز ترم قبل صورت گرفت.

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین