جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه امام هادی علیه‌ السلام

اندازه فونت :
2023/10/05

همزمان با ایام ولادت پیامبر رحمت و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق علیهما السلام آیین افتتاحیه سال تحصیلی  ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ هـ.ش مدرسه علمیه امام هادی علیه‌السلام در سالن اجتماعات مدرسه برگزار شد.

این محفل با حضور علماء، اساتید حوزه، اعضای جامعه روحانیت امامیه هرات، حامیان خیر و مسئولین موسسات خیریه برگزار شد.

محفل با تلاوت کلام وحی توسط حجت الاسلام مصطفی عباسی آغاز و با شعر خوانی و مداحی طلبه فاضل آقای توکلی و آقای حسینی ادامه یافت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین وحیدی رئیس جامعه روحانیت امامیه هرات ضمن تبریک و خیر مقدم به مهمانان گرامی، به گذشته مدرسه امام هادی علیه‌ السلام و برکات این مدرسه اشاره کرد و تصریح کرد که دانش آموختگان این حوزه امروز در مراکز علمی، فرهنگی و تبلیغی مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین وحیدی به دورنمای مدرسه امام هادی علیه‌السلام اشاره کرد و بر ارتقای کمی و کیفی مدرسه تاکید نمود.

وی تربیت طلاب مهذب و متناسب با اقتضائات کشور عزیزمان افغانستان را از اولویت های مدرسه امام هادی علیه‌ السلام دانست.

وی با اشاره به برخی از ویژگی های طلبه افغانستانی تقریبی بودن، تلاش علمی عمیق، جهانی نگر بودن، انقلابی منشی و جهادی عمل کردن را از جمله ویژگی های طلبه افغانستانی شمرد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین صالح رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان با ابراز خرسندی از حضور در جمع طلاب و اساتید مدرسه پیوسته امام هادی علیه‌ السلام به اهمیت تلاش در جهت تهذیب و تحصیل پرداخت و طلاب را به دوری از سستی و توجه به تهذیب دعوت نمود. ایشان علم را ابزار دانسته و تاکید کرد که طلاب باید دروس خود مخصوصا دروس پایه را به خوبی بخوانند.

ایشان به خلاء توجه به پیامبر شناسی، امام علی شناسی، امام حسین شناسی در مجموعه حوزه های علمیه، توجه طلاب را بیشتر به قرآن و نهج‌البلاغه معطوف کرد. حجت‌ الاسلام و المسلمین صالح طلاب را به تاسی از پیامبرعظیم الشان اسلام (ص) دعوت نمود.

در پایان این محفل به رسم یاد بود و قدردانی از تعدادی از اساتید و طلاب برتر و ممتاز سال گذشته تحصیلی تجلیل و تقدیر به عمل آمده و هدایایی تقدیم ایشان گردید. محفل با دعائیه حضرت آیت الله شریفی حفظه الله پایان یافت.

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین