جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

عزاداری شب شهادت امام هادی علیه السلام در جامعه روحانیت امامیه هرات

اندازه فونت :
2023/01/25

برگزاری مراسم شب “شهادت امام هادی علیه السلام” در جامعه روحانیت امامیه هرات – مشهد مقدس

مراسم شهادت دهمین اخترتابناک آسمان ولایت و امامت امام علی النقی علیه السلام با حضور جمع کثیری از مومنین، علما و طلاب در سالن اجتماعات جامعه روحانیت امامیه هرات برگزار گردید. آغاز محفل با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط حافظ کل قرآن “محمد هادی حلیمی” از طلاب  مدرسه امام هادی علیه السلام و با زمزمه دعای توسل توسط “حجت الاسلام حاج قربان غلام پور” ادامه یافت.

سخنران این محفل “حجت الاسلام حاج نعمت الله شیخ زاده” نیز درخصوص فضایل اهل بیت علیهم السلام بویژه امام هادی علیه السلام ایراد سخن نمود. وی به تبیین وظایف مومنین در قبال اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با بیان پنج محور اصلی پرداخت؛ ایشان افزود احیای امر اهل بیت علیهم السلام با فراگیری و انتقال معارف دین به دیگران بوده که به عنوان اهم وظایف مومنین مطرح است.

معاونت مالی جامعه روحانیت درادامه عنوان نمود: جامعه مومنان در قبال حوزه علمیه و جوانان عاشقی که با انتخاب مسیر طلبگی خالصانه در مسیر فهم معارف خاندان عصمت و طهارت قدم نهاده اند وظیفه حمایت معنوی ومادی دارند.

حجت الاسلام شیخ زاده در پایان با اشاره به وضعیت سخت این روز های کشور مظلوم افغانستان یکی از وظایف در قبال اهل بیت علیهم السلام را  رسیدگی به دوستان آن ذوات مقدس دانسته از همه خواست که در این سرمای کم سابقه به یاری مستضعفان بشتابند.

در پایان “کربلایی ولی الله یوسفی” به ذکر مناقب اهل بیت علیهم السلام پرداخت.

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین