جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

دیدار هیئت جامعه روحانیت با سرکنسول افغانستان در مشهد

اندازه فونت :
2023/02/13

جامعه روحانیت امامیه هرات” جهت پیگیری مشکلات هم وطنان مهاجر دیداری را با مسئولین “کنسولگری افغانستان در مشهد” برگزار کرد.

در این دیدار “حجت الاسلام والمسلمین وحیدی” رئیس جامعه روحانیت امامیه هرات ضمن تقدیر از زحمات مسئولین نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در مشهد، با بیان این که مراکز دیپلماتیک بعنوان خانه و پناه برای اتباع آن کشور محسوب می شود، تاکید کرد: کنسولگری باید پیگیری حقوق اتباع افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران باشد و به مشکلات آنها رسیدگی کند.

ایشان با انتقاد از قیمت گزاف تمدید پاسپورت ها تاکید کرد: مردم مهاجر، توانمندی پرداخت این هزینه ها را ندارند و باید این مشکل هر چه سریع تر با مقامات وزارت خارجه در میان گذاشته شود.

در این دیدار که علاوه بر حضور “آقای انصار” سرکنسول افغانستان در مشهد، آقای “دکتر اسماعیل سلیم” مسئول کنسولی که به تازگی از سوی حکومت سرپرست در مشهد مستقر شده است، هم حاضر بود. آقایان حجج اسلام جعفری، رضایی، احسانی و روحانی به بیان مشکلات هموطنان عزیز مهاجر پرداختند.

در ادامه این دیدار آقای جابر انصار سرکنسول افغانستان در مشهد با تایید گفته های اعضای جامعه روحانیت بیان داشت: مسأله ازدیاد تعرفه تمدید پاسپورت ها از صلاحیت های وزرات امور خارجه و هیئت وزیران است و ما این مشکل را به مرکز منتقل کردیم و منتظر تصمیم شورای وزیران هستیم.

آقای انصار تاکید کرد: سفیر و سرکنسول مشهد و زاهدان طرح خود را برای ازدیاد عواید بدون این که به قشر مستضعف فشاری وارد شود به مرکز کشور ارائه کردند.

آقای دکتر اسماعیل سلیم نیز در این دیدار علما را رابط بین مردم و حاکمیت دانسته، از دیدار با اعضای جامعه روحانیت امامیه هرات ابراز خوشحالی کرد و وعده سپرد که مشکلات را به مسئولین وزارتخانه مربوطه منتقل کند.

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین