جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

دیدار حضرت آیت الله قزوینی با طلاب و اعضای جامعه روحانیت امامیه هرات

اندازه فونت :
2022/12/18
حضرت آیت الله “قزوینی” در جمع طلاب و اعضای جامعه روحانیت امامیه هرات

حضرت استاد “حسینی قزوینی“، در سفر خود به مشهد، در جمع طلاب و اعضای جامعه محترم “جامعه روحانیت امامیه” هرات حضور پیدا کردند.

در این نشست علمی که در مدرسه امام هادی (علیه السلام) مشهد مقدس برگزار شد، حضرت استاد ابتداء در مورد اهمیت تبیین جایگاه امامت به ایراد سخنرانی پرداختند. 

حضرت آیت الله “قزوینی” در جمع طلاب و اعضای جامعه روحانیت امامیه هرات

معظم له در ادامه با اشاره به جایگاه علم رجال در فهم متون علمی و تاریخی ، به طلاب و اساتید حاضر در جلسه توصیه فرمودند ، از فراگیری علم رجال که از ضروریات است ، غافل نشوید. 

استاد و محدّث عالی قدر حوزه های علمیه در ادامه افزودند :  امروزه یکی از مهم ترین وظایف و رسالت های حوزه های علمیه تربیت عالمانی است که با زبان گویا پاسخگوی هجمه ها و شبهاتی باشند که از جانب مغرضین به حریم ولایت ابراز می شود ، نیاز امروز حوزه تربیت هشام بن حکم هاست.

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین