جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

دیدار با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات خراسان رضوی

اندازه فونت :
2024/06/23

در این دیدار ریاست جامعه روحانیت امامیه هرات ضمن معرفی هیئت همراه، از ضرورت تبلیغ و حضور مبلغ در مناطق مختلف افغانستان صحبت هایی را بیان فرمودند. ایشان فرمودند شناسایی مکان هایی که نیاز به مبلغ دارند را در اختیار سازمان فرهنگ و ارتباطات قرار دهد و بنیاد فرهنگی و جامعه روحانیت سمینارهایی مشترکی در راستای ارتقا ظرفیت ها و توانایی های مبلغین انجام دهد.

ریاست جامعه روحانیت امامیه هرات ضرورت تبلیغ بین مهاجرین با توجه به مکان های شاخص مهاجر نشین که در آن ها جمعیت قابل توجهی از مهاجرین حضور دارند که ما می‌توانیم در این راستا همکاری نماییم.

حجت الاسلام آقای باقری ضمن تقدیر از صحبت های ریاست جامعه روحانیت امامیه هرات، اقداماتی که در داخل به صورت خزنده در حال انجام است و رسالت علما با توجه به تهدیدی که اتباع ائمه طاهرین را تهدید می‌کند، ظرفیت های سازمانی بسیار محدود است، ولی حضور علما که در حوزه مردمی انجام می شود ماندگار و سازنده است و حقیقتا نیاز به وحدت بین همه اقوام و اقشار باید باشد.

پیرامون وضعیت تخلیه بعضی مناطق و حضور مبلغ، دوچندان نمودن برنامه ریزی برای حضور دایم مبلغین، در ایام مناسبتی که برنامه ریزی میشود تاثیر مطلوبی را ندارد.

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین