جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

دعوت جامعه روحانیت امامیه هرات برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن

اندازه فونت :
2024/02/10

۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور روزی است که ستمدیدگان با اتکا به ایمان و وحدت خود، یوغ ستم و استبداد را از گردن خود برانداخت و طلوع فجر آزادی و استقلال را به نظاره نشست. این روز، نقطه عطفی در تاریخ اسلام است که آغازگر مسیری نوین برای نجات ستمدیدگان از زیر یوغ ستم مستکبرین جهان بود.

انقلاب اسلامی، پیام‌آور عدالت، آزادی و برابری برای تمام بشریت است. این انقلاب، الهام‌بخش بسیاری از جنبش‌های آزادی‌خواهانه در سراسر جهان بوده و به مردم مظلوم دنیا نشان داد که می‌توان با ایمان و اراده، در برابر ظلم و ستم ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.

ما مهاجرین افغانستانی، همواره قلبمان برای انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌تپد. ما به این انقلاب افتخار می‌کنیم و خود را موظف به پاسداشت از دستاوردهای آن می‌دانیم.

حضور پرشور مهاجرین در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تجدید میثاقی با آرمان‌های انقلاب اسلامی و اعلام انزجار از ظلم و ستم استکبار جهانی است. این حضور، پیامی روشن به جهانیان خواهد بود که مهاجرین افغانستانی، همواره در راه دفاع از آزادی و استقلال ، متحد و یکپارچه خواهند بود.

جامعه روحانیت امامیه هرات ضمن گرامی داشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از تمام مهاجرین عزیر  دعوت می کند تا با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرده و ندای اخوت و برادری  را به گوش جهانیان برسانند.

۲۲ دلو/بهمن ۱۴۰۲

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین