جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

خبر های خوب در دیدار با معاونت استانداری درباره مشکلات و مسائل مهاجرین

اندازه فونت :
2023/11/19

جلسه تعدادی از نخبگان و فعالین فرهنگی-اجتماعی مهاجرین با جناب آقای زهدی معاونت محترم امنیتی-انتظامی  استاندار خراسان رضوی درمورد برخی مشکلات پیش آمده در اجرای طرح ساماندهی.

روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۸/۲۵ جلسه پرباری با جناب آقای زهدی معاون محترم امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی در محل استانداری برگزار شد.

در این جلسه تعدادی از فعالین فرهنگی-اجتماعی جامعه مهاجر اعم از روحانیون، هیئات مذهبی، فعالین اقتصادی، کسبه و بازاریان تجار ملی و بانوان با محوریت بنیاد فرهنگی اجتماعی افغانستانی های مقیم جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند که در مورد طرح ساماندهی و چالشهای پیش آمده بحث و بررسی صورت گرفت.

جلسه با تلاوت قرآن آغاز شد. سپس جناب آقای دکتر  وحیدی رئیس بنیاد فرهنگی اجتماعی افغانستانی های مقیم ایران به نمایندگی از جمع به تفصیل در مورد طرح مذکور و چالش هایی که در اجرا صورت گرفته صحبت کردند.

ایشان ضمن تقدیر وتشکر از ۴۰ سال مهمان نوازی ملت بزرک ایران نسبت به مهاجرین به بیان خدمات متقابل مهاجرین و مردم نوع دوست ایران اسلامی پرداختند و از بذل محبت ملت و دولت ایران در حق مهاجرین سپاسگزاری کرده و به مواردی از مشکلات جامعه مهاجر که در اجرای طرح ساماندهی به وجود آمده اشاره نمود.

از جمله ای موارد می توان به:

۱. برخی مشکلات طرح ساماندهی که بعضی افراد دارای مدرک و افراد زیر سن هم دستگیر شده و به اردوگاه انتقال داده می‌شود (گرچه بعدا آزاد می شوند ولی از لحاظ روانی مشکلاتی را به وجود می آورد)،

۲. طرح عقب نشینی اتباع به شعاع ۳ کیلومتر از اطراف حرم مطهر،

۳٫ کارت کار و حق کار قانونی اتباع ومهاجرین و‌ جریمه های که از لحاظ اتمام مدت کارت کار انجام شده ،

اشاره نمود.

بعد از شنیدن موارد فوق جناب آقای زهدی با متانت و سعه صدر به یکایک آن موارد توضیحاتی ارائه کردند.

ایشان ضمن خوش آمد گویی به حاضرین گفتند: مدتی هست که به دنبال یک جلسه با فعالین مهاجرین بودم تا بتوانیم با تعامل و تشریک مساعی بر برخی ذهنیت ها بر طرف کنیم.

معاونت محترم امنیتی استانداری نسبت به برخی مشکلات اجرای طرح ساماندهی اشاره کرده و گفتند: در اوایل اجرا مشکلاتی داشتیم و بعضا برخی ناملایمات هم دیده شد ولی با کار کارشناسی جلو مشکلات طرح گرفته شده و حالا فقط طرح طبق ضوابط اجرا می‌شود و خارج از ضوابط اگر موردی بود حتما به من اطلاع دهید.

ایشان در مورد بحث اطراف حرم مطهر و مشکلات مهاجرین کسبه هم اظهار کردند که این طرح بر اساس اعلام مسئولین ذی ربط  اجرا خواهد شد ولی ما درصد هستیم که در نحوه اجرای آن در اطراف حرم مطهر پیشنهاد های شما را در یک کار گروه تخصصی مورد بررسی قرار بدهیم.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تاکید کرد: ساماندهی با جدیت دنبال خواهد شد و افراد فاقد مدرک و غیر مجاز باید به کشور افغانستان مراجعت نموده و با مدارک مثبته اقدام به ورود به جمهوری اسلامی ایران نمایند تا شرایط میزبانی از آنان فراهم شود.

ایشان با اشاره به پذیرای از زوار اربعین اذعان کردند که ما خواهان حضور کاروان‌های زیارتی از افغانستان با مدیریت درست و قانونی هستیم و اگر شرکت‌های با ساز و کار معین بتواند این کاررا انجام دهند، ما در استان پذیرا خواهیم بود.

در مورد کارت کار و اتمام زمان آن هم قرار شد ایشان با اداره کار و اداره اتباع صحبت نماید تا این مشکل هم بر طرف شود.

در مورد افراد زیر سن و بانوان هم به ضرس قاطع گفتند که اینچنین دستوری نیست و نباید هیچ برخوردی با این اقشار جامعه صورت بگیرد.

ایشان با اشاره به حضور تعداد مهاجر فاقد مدرک در استان، ضمن  تاکید بر رصد آنان، تصریح کردند: ساماندهی این افراد زمان بَر است و نیازمند صبر و حوصله همه مهاجرین می باشد.

بعد از توضیحات مفصل جناب زهدی حاضرین هم سوالاتی که داشتند پرسیدند که به یکایک سوالات حاضرین هم جواب داده شد.

با وعده های جناب آقای زهدی و سائر مسؤلین خبر های خوبی در راه است.

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین