جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

حضور هیئت بلند پایه آموزش و پرورش در جامعه روحانیت

اندازه فونت :
2023/02/08

هیئت بلند پایه وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران به ریاست “دکتر پارسانیا” مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول طرح‌ تحول آموزش کشور با حضور در “جامعه روحانیت امامیه هرات” به مسائل و مشکلات و پیشنهادات در خصوص آموزش اتباع افغانستانی گوش کرد.

در ابتدا “حجت الاسلام و المسلمین وحیدی” رئیس جامعه روحانیت امامیه هرات ضمن خوش آمدگویی به مهمانان از چالش های فراروی دانش آموزان افغانستانی گفت و خواهان اعطای مجوز به مدارس خود گردان و استفاده از معلمان افغانستانی در این مدارس شد.

وی به “دستور مهم مقام معظم رهبری” مبنی بر محروم نماندن اتباع افغانستانی چه آنان که مدرک شناسایی معتبر دارند و چه کسانی فاقد این مدرک‌ هستند، ابراز امیدواری کرد که این فرمایش معظم له به صورت جدی عملیاتی شود.

ایشان با ظرفیت های مهاجرین در عرصه آموزش بر استفاده از این ظرفیت ها تاکید کرد.

در این دیدار که معاون اداره کل آموزش مشهد و تعدادی از مسئولین مناطق آموزش و پرورش حضور داشتند، جمعی از فرهنگیان و مسئولین مدارس خود گردان نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

“آقای یاری مقدم” معاون اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در امور اتباع گزارشی از روند کار ها ارائه کرد.

در پایان دکتر پارسانیا وعده سپرد تا نظرات و پیشنهادات جمع را با مسئولین وزارتخانه مربوطه در میان بگذارد

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین