جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

جلسه تعدادی از فعالین اجتماعی و نمایندگان اصناف و بازاریان مهاجر با فرماندار مشهد

اندازه فونت :
2023/12/02

جلسه صمیمانه تعدادی از فعالین اجتماعی جامعه مهاجر و نمایندگان اصناف و بازاریان مهاجرین با جناب آقای داوری فرماندار محترم شهرستان مشهد مقدس

روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۹/۸ تعدادی از فعالین فرهنگی، اجتماعی، بازاریان و اصناف افغانستانی مقیم مشهد جلسه ای با جناب آقای داوری معاون استاندار و فرماندار و ریاست شورای تامین مشهد مقدس برگزار کردند.

در این جلسه که با حضور جناب آقای دانشور معاون امنیتی و انتظامی فرمانداری مشهد و جناب آقای جهانشاهی مشاور استاندار در امور اتباع حضور داشتند، جهت بررسی اجرای طرح ساماندهی اتباع در حوزه کار و اشتغال و عقب نشینی فعالین اقتصادی اتباع تا شعاع ۳ کیلومتری از حرم مطهر رضوی و همچنین ساماندهی اتباع فاقد مدارک و غیر مجازین انجام گرفت.

ابتدا جناب آقای دکتر وحیدی ریاست جامعه روحانیت امامیه هرات و ریاست بنیاد فرهنگی اجتماعی افغانستانی های مقیم ایران به نمایندگی ضمن تقدیر و تشکر از مهمان نوازی چهل ساله و بیان خدمات متقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی و مهاجرین به نکاتی اشاره کردند که باعث نگرانی جامعه مهاجر و اتباع گردیده است.

نکاتی ذیل که ایشان به آن پرداخت:

۱. جریمه های سنگین بعضی از بازاریان

۲. طرح عقب نشینی اصناف در شعاع ۳ کیلومتری حرم مطهر

۳. فرصت کافی به اصناف و بازاریان جهت تصمیم گیری مناسب و متضرر نشدن اصناف

۴. هماهنگی و تعامل با سایر دستگاه‌های ذی ربط در بحث ساماندهی اشتغال اتباع در منطقه ثامن

۵. و انعطاف در برخوردها در  جمع آوری فاقدین مدرک.

ایشان همچنین خواستار انعطاف اداره کار با بازاریان شده و خواستار بخشش جریمه ها شدند.

ایشان در پایان راهکار های برای موضوعات فوق ارائه نمود.

بعد از استماع صحبت‌های مطرح شده و دریافت نظرات حضار جناب آقای داوری از حضور نمایندگان مهاجرین و نمایندگان کسبه و بازاریان مهاجر تشکر کرده و به توضیح چگونگی اجرای طرح مذکور پرداختند.

ایشان با اشاره به اجرای قانون داشته و گفتند که ما ملزم اجرای مفاد قانون هستیم  و ما خود را موظف به برخورد با خاطیان می دانیم.

ایشان افزود: تمام تلاش و سعی ما به عنوان مسئولین و متولیان و شخص بنده به عنوان فرماندار مشهد مقدس  اینست که جلو ضرر های احتمالی به تمام مردم ساکن در مشهد اعم از انصار و مهاجر را بگیریم.

وی تصریح کرد: این طرح نه تنها برای اتباع که برای ایرانی ها هم اجرا خواهد شد و هیچ مماشاتی در قانونمند سازی کسبه اطراف نخواهیم داشت. همه کسانی که در اطراف حرم مطهر فعالیت دارند باید دارای مجوز قانونی و دارای کد مشخص باشند.

ایشان تصریح کرد: که این طرح قبلا به اطلاع همه اصناف رسیده است ولی عده ای متاسفانه این ابلاغیه را جدی نگرفته و به دنبال رفع نقایص نبودند.

فرماندار مشهد ضمن اینکه به اجرای قانون تاکید داشتند ولی بررسی راهکارهای مناسب برای رفع مشکل نیز اعلام آمادگی کردند.

در این جلسه جناب آقای جهانشاهی مشاور محترم استاندار هم اشاراتی به وضعیت مهاجرین ساکن در مشهد داشته و گفتند که باید کار گروهی هم در بین مهاجرین و هم در فرمانداری تشکیل شود تا نظرات تجمیع شده و در اختیار جناب فرماندار قرار گیرد تا در صورت لزوم دید به استاندار محترم تحویل داده شود و از ایشان کسب تکلیف شود.

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین