جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

بیانیه تبریک جامعه روحانیت به مناسبت عملیات غرور آفرین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی

اندازه فونت :
2024/04/15

بسم الله الرحمن الرحیم

«ذلِکَ وَ مَنْ عاقَبَ بِمِثْلِ ما عُوقِبَ بِهِ ثُمَّ بُغِیَ‏ عَلَیْهِ لَیَنْصُرَنَّهُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ لَعَفُوٌّ غَفُورٌ»

(آری،) مطلب چنین است! و هر کس به همان مقدار که به او ستم شده مجازات کند، سپس مورد تعدّی قرار گیرد، خدا او را یاری خواهد کرد؛ یقیناً خداوند بخشنده و آمرزنده است!

(سوره مبارکه حج، آیه ۶۰)

جهان امروزدر پیچ تند و تاریخی خود نظاره گر تحول حیرت آور و عظیمی گردیده است، تحولی تاریخ ساز که برگ جدیدی از تاریخ امید دهنده ورهایی بخش از تیره روزی‌ها و تحمل استبداد گری ها را نوید می دهد.

آری به حمد و قوه الهی بازوان خیبر شکن سپاه توحید و اراده پولادین رادمردان جبهه مقاومت اسلامی برگ زرین و فتح قریبی را به ساحت مقدس رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم و ائمه اطهار علیهم السلام و شهدای گرانقدر جهان اسلام تقدیم نمود.

رژیم غاصب صهیون پس از هشتاد و چهار سال اعمال خشونت، ترور، ظلم، تخریب و آواره سازی، غصب سرزمین ها، کشتارهای دسته جمعی، نسل کشی ها و انجام انواع جنایات بر علیه بشریت با ذبونی عبرت آمیزی شاهد پایان عمر کثیف خویش می باشد.

رژیمی که محاصره ۱۷ ساله نزدیک به دو ملیون  انسان بی گناه در باریکه غزه و محروم نمودن آنان از کمترین امکانات حیاتی را پدید آورد؛ اخیرا و از روی استیصال به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران حمله و اکنون از سیلی تنبیهی ایران مقتدر و مقاومت اسلامی گیج و حیران به خود می پیچد.

جامعه روحانیت امامیه هرات  ضمن تمجید از شجاعت هوشمندانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این اقدام را توأم با مسرتی زاید الوصف تبریک گفته حمایت همه جانبه و همیشگی خود را از مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه قاطعانه اعلام می دارد.

جامعه روحانیت امامیه هرات

۲۷ حمل/فروردین ۱۴۰۳

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین