جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

بازدید ریاست جامعه روحانیت از فعالیت های مؤسسه خیریه امام جواد علیه السلام

اندازه فونت :
2024/04/19

در تاریخ ۲۷ حمل/فروردین ۱۴۰۳ رئیس جامعه روحانیت امامیه هرات با حضور در دفتر موسسه خیریه امام جواد علیه السلام در جریان فعالیت های آن موسسه قرار گرفت.

ابتدا آقای نبی زاده گزارشی از فعالیت ها ارائه نمود و افزود هشت صد خانواده بطور مستمر تحت پوشش موسسه در هرات هستند که ماهیانه پول نقد، درمان و کمک به درس و آموزش فرزندان آنها بخشی از کمک مستمری است.

همچنین تعداد خانواده نیازمند غیر تحت پوشش هستند که در ایام خاص از سال از کمک های این موسسه بهرمند می شوند.

آقای نبی زاده تأسیس مجتمع مسکونی در حاشیه شهر و همچنین شهر قدیم هرات، مدارس آموزش پرورش و کلینیک درمانی را بخش دیگری از فعالیت های این موسسه بر شمرد.

حجت الاسلام و المسلمین وحیدی با تقدیر از عملکرد درخشان موسسه امام جواد علیه السلام در طول چند دهه فراهم ساختن زیر ساخت های علمی و آموزشی و نیز درمانی را از کار های بنیادی این موسسه دانست و افزود: این که علاوه بر تامین غذا به فکر علم و سلامت نیازمندان هستید جهاد بزرگی را انجام می دهید.

در اخیر ریاست جامعه روحانیت از بخش های مختلف کلینیک امام جواد علیه السلام به ویژه بخش دیالیز آن بازدید کرد که همراه با توضحیات مسؤولین بخش ها بود.

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین