جامعه روحانیت امامیه هرات

جامعه روحانیت امامیه هرات

همزمان با پایان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تحولات جدید که زمینه بازگشت مهاجرین را نیز به همراه داشت به همت جمعی از طلاب جوان حوزه غرب کشور، گام‌های اولیه در راستای تحقق وحدت و یکپارچگی طلاب و فضلای خطه علم پرور هرات برداشته شد و طی برگزاری جلسات مقدماتی و همراهی علمای بزرگوار و پیشکسوت، سرانجام در سال 1370 خورشیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تشکل حوزوی”جامعه روحانیت امامیة هرات” در شهر مشهد تأسیس گردید.

افتتاح دفتر جامعه روحانیت امامیه هرات در ورامین تهران

اندازه فونت :
2023/09/22

بر اساس تقاضای مهاجرین مقیم شهرستان ورامین و وظیفه ذاتی جامعه روحانیت امامیه هرات، دفتر این تشکل در تاریخ پنجشنبه ۱۴۰۲/۶/۳۰ با حضور شخصیت های مردمی و نمایندگان نهاد ها و موسسات خیریه در ورامین افتتاح شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط آقای رضایی از مربیان قرآنی ورامین آغاز شد.

در ابتدا حجت الاسلام سید رضا حسینی مسئول نمایندگی جامعه روحانیت در ورامین حضور مهمانان را خیر مقدم گفت.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید جواد وحیدی ریاست جامعه روحانیت امامیه هرات با تبریک ایام ربیع المولود به اهداف بعثت انبیاء پرداخت و مهمترین هدف انبیا را تربیت در راستای رشد و تعالی دانست.

وی با تشکر از حضور بزرگان مهاجرین و نهاد های مردمی به تشریح دستاورد های جامعه روحانیت در طول سی سال فعالیت اشاره کرد و افزود جامعه روحانیت امامیه هرات بعنوان یک نهاد کاملا مردمی و حوزوی خود را خادم مردم می داند و به دور از نگاه های گروهی، سمتی و قومی به مردم خود خدمات ارائه میدهد.

وی به تأسیس مراکز متعدد علمی فرهنگی در هرات و ایران توسط اعضای جامعه روحانیت امامیه هرات از جمله مدرسه علمیه امام هادی علیه‌السلام و تربیت طلاب فاضل اثر گذار اشاره کرد.

ریاست جامعه روحانیت به هدف افتتاح دفتر جامعه روحانیت امامیه هرات در ورامین پرداخته و تصریح کرد: هدف از افتتاح این دفتر گسترش خدمت گزاری تشکل جامعه روحانیت در تهران است و افزود رسیدگی به احوال شخصیه هموطنان مقیم تهران، سامان دهی امور فرهنگی و دینی و همچنین استفاده از ظرفیت بالای هیئات مذهبی دانست.

ایشان به هماهنگی خوب جامعه روحانیت با نهاد های حکومتی و مردمی نهاد از جمله موسسات خیره اشاره کرد و در پایان از بزرگان منطقه خواست دفتر جامعه در ورامین را یاری کنند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین جعفری معاونت اجتماعی جامعه روحانیت به ایراد سخن پرداخت و ارتباط با مردم را از نعمت های بزرگ الهی دانست.

ایشان به همیاری معاونت اجتماعی با شورای حل اختلاف قوه قضاییه اشاره کرد و این را از افتخارات این تشکل بر شمرد.

وی مشاوره تخصصی خانوادگی، صدور اسناد نکاح، طلاق، وصیت نامه، وکالت و تاییدیه بی سرپرستی را بخشی از خدمات معاونت اجتماعی دانست.

حجت الاسلام جعفری اعتماد مردمی و نهادهای ذی ربط را به کارکرد معاونت اجتماعی را بعنوان سرمایه بزرگ اجتماعی برای تشکیلات جامعه روحانیت دانست.

در پایان محفل حجت الاسلام محمدی از روحانیون منطقه، مهندس زمانی از بزرگان منطقه و غلام سرور رضایی از فعالین فرهنگی و قرآنی از افتتاح دفتر جامعه روحانیت امامیه هرات در ورامین استقبال کردند.

سوال خود را مطرح کنید :


همایش وحدت اسلامی در پرتو عقلانیت و مهرورزیهمایش عمامه های خونین